Skip to Content

החלפת סוללה בשעון

כל מה שרציתם לדעת על החלפת סוללה לשעון

רובם המכריע של השעונים הנמכרים כיום פועל על בטריות. המשמעות היא, שבמוקדם או במאוחר נצטרך החלפת בטריה לשעון. איך יודעים מתי צריך להחליף בטריה? פשוט מאד. בשעון דיגיטלי התצוגה יכולה להיחלש או להיעלם לגמרי (כמו כשנגמרת הסוללה בטלפון) ובשעון אנלוגי, תתחיל האטה בתזוזת המחוגים שבעקבותיה “זיוף” השעה המוצגת, עד לעצירה מוחלטת של המחוגים.

יש מקרים בהם ניתן לבצע את העבודה ולהחליף סוללה לבד, אבל המלצה חמה מאד היא – לפחות בפעם הראשונה לגבי אותו שעון – לפנות לאיש מקצוע מיומן.

הדבר חשוב פי כמה וכמה כאשר במדובר בשעון מורכב או בכזה שגם אטום למים.

כלל אצבע הוא, ככל שמדובר בשעון יקר ומורכב יותר, כך יש להישמר מפני חובבנים למיניהם ויש לפנות למטרה זו אך ורק אל המקום בו נרכש השעון. במידה והשעון התקבל במתנה, או נרכש בחו”ל ואין אפשרות כזאת, מומלץ להיוועץ בחנות אמינה וותיקה לממכר שעונים, המוכרת מגוון מותגים, כולל מותגי יוקרה והעובדת מול מספר יצרנים ידועים.

כאשר מדובר בשעון פשוט ולא נדרשת אטימה מחדש למים, ניתן לפנות גם לשען, או למעבדות שעונים רגילות.

 

החלפת סוללה ואטימה לשעון

זהו מקרה מובהק שבו חשוב לפנות בכל פעם אל המקום בו רכשתם את השעון ולהיעזר בו, שכן, על מנת לא לפגוע באטימות השעון למים, יש צורך במכשור וציוד מיוחדים ומדובר בתהליך בן כמה שלבים.

במהלך העבודה פותחים את השעון, מחליפים בו את הסוללה תוך הקפדה על סוללה תקנית ייעודית, בודקים את מנגנון האטימה, מחליפים חלק מרכיבי האטימה (בדרך כלל גומיות, או איטום סיליקון) ומשתמשים במיכון מיוחד לאטימה מחדש בלחץ.

ישנן דרגות רבות ושונות של אטימה ושל עמידות למים ולכל אחת מהן סימול מוסכם, המוסר מידע על כמה דברים: האם קיימת הגנה בפני מים ועד כמה: יש אטימה המתאימה רק לנתזי מים מעטים, כמו למשל להליכה בגשם, ויש המאפשרת להיכנס עם השעון למקלחת או לבריכה.

בשעונים המיועדים לשחייה או לצלילה, הסימול נותן אינדיקציה גם לגבי העומק אליו ניתן להגיע עם השעון. ככל שהשעון עמיד בעומק גדול יותר, כך הוא בעצם יכול לשאת לחץ גבוה יותר.

דבר נוסף שניתן ללמוד מהסימול, הוא העמידות לטמפרטורה (למשל, האם מותר להיכנס עם השעון למקלחת חמה או לחשוף אותו למים קרים בלבד).

מסיבות אלה, חשוב מאד להכיר את דרגת האטימה של השעון ולעשות בו שימוש בהתאם ומאותם טעמים בדיוק, האטימה מחדש צריכה להתבצע אך ורק בהתאם להוראות היצרן.

החנות שבה נרכש השעון תדע בדיוק להיכן לשלוח אותו על מנת לבצע את העבודה כמו שצריך.

טיפ חשוב בנושא אטימה: במקרה שהחלפתם סוללה בשעון בעצמכם, או בכל מקום שהוא ולאחר מכן גיליתם שיש אדים מתחת לזכוכית המכסה את השעון, או אפילו טיפת מים בודדת – פנו במהירות האפשרית למקום מהימן שיפתח את השעון וינסה למזער עד כמה שניתן חדירת רטיבות לחלקיו הפנימיים.

וטיפ קטן נוסף: מומלץ לשמור את קבלת הקנייה ותעודת האחריות של השעון. אפשר גם לצלם אותן בסמארטפון או לסרוק למחשב לשימוש עתידי, להצגתם בחנות.

 

החלפת סוללה לשעון עם אטימה מחיר

לאחר שמבינים את התהליך של החלפת סוללה לשעון יד הדורשת גם אטימה, ברור שמדובר בהחלפה יקרה יותר. כלומר, התשובה לשאלה כמה עולה להחליף סוללה לשעון היא – תלוי בסוג השעון.

החלפת סוללה בשעון רגיל, ללא אטימה וללא מנגנון מורכב, תעלה עד 20 ₪ – תלוי בדגם השעון ובסוג הסוללה.

החלפת סוללה בשעון מכני ובשעונים המצריכים אטימה תעלה עד 50 ₪ – שוב, תלוי בדגם ובסוללה.

 

הרשו לנו לעזור לכם

החלפת סוללות לשעונים היא דבר שכדאי להיזהר בו אם רוצים לשמור על תקינות השעון לאורך זמן.

ב”רינגר תכשיטים Ringer I ” נשמח לסייע ואף להפנות למקום המתאים לביצוע העבודה במידת הצורך.

לקולקציית שעוני הנשים: לחצי כאן

לקולקציית שעוני הגברים: לחץ כאן

בחזרה למעלה
היי, איך אפשר לעזור? :) 16:12
דילוג לתוכן