Skip to Content

איך מנקים תכשיטים

איך לנקות תכשיטים מכסף בשלושה שלבים ומינימום מאמץ

התכשיטים היקרים שלנו תופסים אבק ועם השנים נפגעים. הדרך שלנו לשמור עליהם היא לשים אותם בקופסה מתאימה, להגן עליהם מפני נפילות שלא נדרשות ואחת לזמן מה כדאי לנקות אותם. לא כל שיטת ניקיון מתאימה לכל תכשיט וכשאנחנו שואלים איך מנקים תכשיטים אנחנו צריכים לשים לב גם למצב הנוכחי שלהם.

איך לנקות תכשיטים באופן קבוע

התכשיטים שברשותנו לא צריכים שנעבוד קשה עבורם. אם עלה עליהם אבק כדאי לנקות אותו באמצעות מטלית יבשה ולשים אותם לאחר מכן במקום מוגן. המקום המתאים לתכשיטים יהיה קופסה מרופדת, סגורה ובאופן כללי רצוי שהם לא יהיו חשופים ללחות רבה לאורך זמן (למשל לא מומלץ לשים אותם בחדר הרחצה). זוהי הפעולה הפשוטה ביותר אך בדרך כלל כשאנחנו שואלים איך לנקות תכשיטים אנחנו רוצים לדעת כיצד לטפל בכתמים ונקודות שחורות.

ניקוי תכשיטי כסף ונקודות שחורות

הכסף הוא אחד החומרים המרשימים. הוא מתאים לשלל תלבושות, משתלב על כל אחד ואחת ומתאים כשרשרת, צמיד, עגיל ושעון. תכשיטי הכסף יהיו בדרך כלל זולים יותר מאלו שמזהב. זה לא אומר שהם פחות יפים אך החומר שונה ולכן הוא דורש עבודת ניקיון מדי פעם. התכשיטים יכולים להיות מוכתמים בקלות רבה וההפתעה היא שהרבה יותר קל לנקות אותם מכפי שנדמה. אחת השיטות היעילות לנקות היא באמצעות סודה לשתייה.

רגע לפני שנבחן איך מנקים תכשיטים מכסף בעזרת סודה לשתייה כדאי שנדע כי יש להיזהר במקרה של תכשיטים עם אבנים משובצות. לאחר שהבנו זאת אפשר להתחיל במלאכה ולשם כך נצטרך: סודה לשתייה, חומץ, מלח, מים רותחים, נייר אלומיניום, בד כותנה (גם חולצה ישנה תתאים), מחבת ומלקחיים.

שלב ראשון בניקיון

תחילה יש לשים את המחבת על הכיריים ועליה להצמיד נייר אלומיניום. המטרה היא לשפוך את החומרים הנדרשים על הנייר ולא ישירות על המחבת.

שלב שני – הנחת החומרים

יש לערבב כף מלח עם כף סודה לשתייה. אחר מכן יש לשפוך בזהירות חצי כוס חומץ לתוך המחבת. בשלב זה תהיה ריאקציה בין החומרים ולכן יש לנקוט בזהירות. לבסוף יש להוסיף את המים הרותחים ולערבב.

שלב שלישי – ניקיון התכשיטים

זה השלב בו נגלה איך לנקות תכשיטים מכסף ובקלות. יש להניח את התכשיטים בתערובת, על גבי נייר האלומיניום ולשים לב שהתכשיטים לא נוגעים אחד בשני. יש להשאיר את התכשיט בין חצי דקה לשלוש דקות (נוכל לראות את השינוי מתרחש מול עינינו) ולאחר מכן להוציא אותו באמצעות מלקחיים ולהניח על בד הכותנה ולייבש.

הערות ואזהרות

כשאנחנו רוצים לדעת איך לנקות תכשיטים שהשחירו אנחנו צריכים להביא בחשבון את האזהרות הבאות. השיטה יכולה להיות פשוטה אך חשוב שלא “להטביע” מנגנוני הפעלה ולכן היא לא תתאים לשעונים וכמו כן אם התכשיט משובץ באבני חן כדאי להימנע מצורת ניקיון זו ולבחור בליטוש. עוד חשוב לשים לב הוא שכל תכשיט צריך את המקום שלו ועדיף לבצע את הפעולה מספר פעמים מאשר להכניס יותר מדי תכשיטים לתערובת.

ברינגר תוכלו למצוא מגוון רחב של סוגי שעונים ותכשיטים לגברים ונשים. כל השעונים והתכשיטים המוצעים ברינגר הם מוצרי איכות שנבחרים בקפידה רבה ומוצעים לכם במחירים אטרקטיביים ותחרותיים ביחס למחירי השוק. לפרטים נוספים והזמנות, צרו קשר עוד היום בטלפון 050-2017112.

לקולקציית שעוני הנשים: לחצי כאן

בחזרה למעלה
היי, איך אפשר לעזור? :) 16:12
דילוג לתוכן